Przejdź do głównej zawartości

Szybka instalacja Drupala na Ubuntu

Ten post jest krótką notatką o tym jak szybko i wygodnie tworzyć wirtualne hosty i instalować na nich Drupala ze zdefiniowanym zestawem modułów.

Na wstępie mała sugestia dla ambitnych webdeveloperów pracujących na Windows: Z doświadczeń moich i moich znajomych wynika jasno, że bardziej, niż pracować na czymś w rodzaju WAMP, opłaca się odpalić jakąkolwiek dystrybucję Linuxa na wirtualnej maszynie i przesyłać sobie pliki po przez Sambę. W przypadku Drupala jest genialne rozwiązanie w postaci projektu Quickstart - fork Ubuntu skonfigurowany specjalnie do pracy z Drupalem.

Ja przedstawię sposób jak uprościć sobie stawianie nowego deploya na zwykłym Ubuntu/Kubuntu. W tym celu napisałem sobie prosty skrypt basha który automatycznie tworzy vhosta, opcjonalnie tworzy bazę danych MySQL oraz pobiera rdzeń Drupala wraz z modułami, które najczęściej używam. Pozostaje tylko tradycyjnie dokończyć instalację strony w przeglądarce.

Wymagania:

Teraz wystarczy  tylko w konsoli przejść do katalogu ze skryptami i wpisać

sudo ./new-vhost.sh
sudo ./install-drupal.sh

Jeśli masz swój własny plik drush.make z listą modułów wystarczy zedytować  w skrypcie ścieżkę do tego pliku:
 
drush make https://raw.github.com/fadehelix/DrupalDevelopmentScripts/master/drush/default.make .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Praca z domu - subiektywne spojrzenie szarego programisty.

Siednij ze se na gronicku W lesie albo przy strumycku I posłuchoj co ci w kodzie gro

Zbuduj sobie zespół. Z klocków Lego.

Najlepsze architektury, wymagania i projekty powstają w samoorganizujących się zespołach. 

Potworne debugowanie Actionscript

Przyznam się do czegoś... nie ogarniam debuggera Flasha do Actionscript3... Na pewno nie ma tam okienka z wylistowanymi instancjami obiektów? Ze zmiennymi? Jeśli jest i ktoś mi to udowodni, to będę szczęśliwszym człowiekiem, ale i tak dalej będę korzystał z wynalazku o wesołej nazwie De MonsterDebugger . Jest to zewnętrzna aplikacja napisana w AIR , która jest takim samobieżnym   Firebugiem dla deweloperów flashowych. Ogólna zasada działania opiera się na zaimportowaniu klasy MonsterDebugger i stworzeniu jej obiektu. Potem możemy się już bawić używając jej różnorakich metod, z których podstawową jest oczywiście trace(). Nie jest ona potrzebna we Flash IDE, ale okazuje się być bezcenna, gdy piszemy w samym FlashDevelop . Polecam przejrzeć szczegółowy i ładnie przedstawiony spis ficzerów DeMonstera.